NBK Akilles har äntligen landat lite efter helgens tävlingar och kan summera ännu ett väl genomfört arrangemang. Nu föll det sig så att vi inte fanns representerade inne i ringen men oj som vi levererade runt omkring! Alla klubbens funktionärer skötte sig föredömligt och bidrog till ett sammanhang som kunde presentera tävlingsförutsättningar i riktig SM-klass!

Det har varit idel lovord från dom som var på plats, det märktes att vi vill sätta boxaren i fokus och få henne eller honom att prestera sitt yttersta när det väl gäller. Så väcker vi publikens intresse och lockar fler till träningarna, fler som kan upptäcka allt vad boxningen kan erbjuda i självkänsla, kamrat- och gemenskap, målsättningar, disciplin, glädje, respekt. Listan på vad du kan ta med dig från Boxningen är så otroligt lång, men det gäller att människor ges en möjlighet att upptäcka den. Kanske har vi väckt lite nyfikenhet.

Ett stort tack till alla Boxare som äntrade ringen och gav sitt hjärta till kampen. Det är för er skull vi gjorde det lilla extra, för er skull vi skapade inramningen. För ni förtjänar det.

Vi vill även rikta ett stort tack till alla matchfunktionärer som guidat matchen i ringen, bedömt den från sidan eller kontrollerat den från sekretariatet. Det är långa pass med ständig fokus men alltid nära till ett leende eller skratt. Ni har varit inspirerande att följa på nära håll!

Och så klart tack till SBF för förtroendet där Patrik och Patrick hela tiden varit behjälpliga och lösningsorienterade, ända in i det sista. Allt ni gör märks kanske inte utifrån, men det är för att ni lyckas.

Vi har även haft förmånen av två så in i bomben ambitiösa och hårt jobbande Konferencierer (Speakers). Efter långa nätter av förberedelser levererar Oscar Sihlén och Janne Eberhard toppklass dag efter dag och dom nöjer sig inte ens där. Dom kavlar upp ärmarna och jobbar sida vid sida med övriga funktionärer när tävlingarna är över och allt ska städas bort.

Självklart vill vi även rikta ett stort tack till alla våra samarbetspartners. Ni har gjort det möjligt för oss att leverera på en riktigt hög nivå och det är vi väl medvetna om och tacksamma för. Hoppas ni uppskattade resultatet av ert engagemang!

Och till sist, vi har nämnt dem i början men det räcker inte riktigt. Alla föreningens medlemmar som mangrant ställer upp då klubben kallar. Från sekretariat till kiosk, från handskar till insläpp, från ljus till ljud, omklädningsrum till uppvärmningsrum. Överallt kunde vi se glada, positiva funktionärer som tog sina uppgifter på allvar och levererade toppklass. NBK Akilles är oerhört glada och stolta över era insatser, vare sig det är stort eller smått. Näst gång är det ni som är i ringen, för ni förtjänar det.

Samtliga resultat och medaljörer hittar ni på www.swebox.se

Bästa Ungdom Dam: Elda Mustafa, IK Ymer Boxning
Bästa Ungdom Herr: Hugo Härstedt, Höllvikens BK