I boxning står du och din motståndare ensamma i ringen och ni sätter båda er hälsa i pant för kampen om segern. Det finns väldigt lite hjälp att få när matchen väl drar i gång, uppmuntran från coacher och kompisar, lite tips i rondvilan, men i övrigt är det upp till dig själv hur du löser din utmaning. Men just i ringen är det enda tillfället när vi inte har möjlighet att ta emot den hjälp som föreningen erbjuder i form av tränare, ledare och kompisar.

NBK Akilles verksamhet grundar sig i demokratiska värderingar om alla likas värde oavsett bakgrund, vår resa handlar om att ge dig så bra möjligheter som möjligt baserat på dina förutsättningar. Dina mål styr din resa och det behöver inte vara SM, VM eller OS. Vi har en tro att vi alla kan bidra och att om vi gör det så skapas de bästa förutsättningarna för att få individer att utvecklas och blomma ut. Då spelar det ingen roll vad din bakgrund eller dina personliga förutsättningar är, du är välkommen hos oss vare sig du är ”som alla andra” eller inte.

Boxning är en sport fylld av risker och utmaningar för vem du än är, därför är du välkommen, vem du än är. Alla mänskor, oavsett ålder, variationer, mål eller förutsättningar är välkomna att bli en del av NBK Akilles. Vi lär dig och du lär oss, alla vinner och din resa är unik och viktig i sig själv.