Måndagens träningspass blev lite annorlunda hos NBK Akilles då föreningens Styrelse bjudit in alla medlemmar samt föräldrar för ett informations och diskussionsmöte angående klubbens lokal. Hyresvärden har erbjudit en renovering av omklädningsrum och installation av ventilation och det skulle innebära en hyreshöjning på 70%. Det är pengar som verksamheten idag inte kan bära varför förslag på justering av träningsavgifter till kommande termin (alltså inget förändras under våren) presenterades och diskuterades. Möjlighet till eventuellt byte av lokal togs också upp.

Styrelsen fortsätter att föra en dialog med hyresvärden och tar tacksamt emot frågor, funderingar och idéer från samtliga medlemmar. Styrelsen har skjutit upp beslut i frågan tills efter kommande årsmöte (20/2) för att ge våra medlemmar möjlighet att både sätta sig in i ärendet och även påverka ett kommande beslut.

Ni hittar kontaktuppgifter till Styrelsen här på hemsidan, utöver telefonnumren så går det även bra att maila Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Nästa möte för Styrelsen är 2020-02-13 18:30, Värmlandsgatan 16. Vi tar gärna emot intresseanmälan att delta vid detta möte. Eventuellt deltagande kommer att begränsas till frågan om lokal och träningsavgifter.